Nema ništa od električne VW Bube
Ako je suditi po izjavi koju je za Motortrend dao Herbert Diess, direktor kompanije Volkswagen, VW Buba odlazi u penziju nakon 70 godina proizvodnje.
Sredinom ove godine sa proizvodne trake će izaći poslednji model ovog legendarnog automobila, a fokus će se preusmjeriti na SUV i električna vozila.
Poslednji model će se zvati Beetle Final Edition SE, a početna cijena će biti oko 21.000 evra.
Iako se nagađalo da bi elektrifikacija mogla da spasi ovaj model, Buba neće dobiti svog električnog nasljednika.
"Potrebno je uraditi nešto emotivno, ali ne možemo da pokrijemo cijelu gamu istorijskih Volkswagen modela sa električnim automobilima. Ne bi trebalo to da uradimo", rekao je direktor VW-a tokom Sajma automobila u Ženevi.
Kratka istorija
VW Buba je dizajnirana 1930. godine od strane legendarnog inženjera Ferdinanda Porschea po nalogu Adolfa Hitlera, koji je želio jeftin auto za masovnu proizvodnju dostupan njemačkom narodu. Iako je Buba dizajnirana 30-ih godina prošlog vijeka, masovna proizvodnja počela je tek 1945. godine.
Ideja je bila da se proizvede "narodni automobil" koji će moći da priušte ljudi raznih imovinskih stanja. Volkswagen je najviše "buba" prodao u SAD-u 1968. godine, kada se ovaj četvorotočkaš pojavio kao trkački automobil pod imenom Herbi u filmu Love Bug.
Kako su godine prolazile, Buba je pretrpjela nekoliko izmjena u dizajnu, ali je zadržala prepoznatljiv oblik.
Buba se proizvodila i u bivšoj Jugoslaviji i to u Vogošći u pogonu TAS-a, Tvornice automobila Sarajevo.
Ipak, Hinrich Woebcken, izvršni direktor američke VW grupe nije u potpunosti isključio mogućnost da model jednog dana uskrsne rekavši "nikad ne reci nikad".