Hyundai Santa Fe će se moći otključati otiskom prsta
Hyundai će postati prvi proizvođač automobila na svijetu čiji će se automobili mogu otključati i pokrenuti bez ključeva. Umjesto klasičnog otključavanja, biće dovoljno samo staviti prst na senzor postavljen na kvaku, a za pokretanje biće potrebno samo dodirnuti posebnu tipku u kojoj je ugrađen senzor za otiske prstiju.
Ova tehnologija će biti primjenjena prvo na SUV modelu Santa Fe, u prvom kvartalu 2019. godine. Hyundai očekuje da će ovim modelom povratiti reputaciju svog brenda u Kini, što eventualno može dovesti do povećanja prodaja SUV-ova.
Kako ova tehnologija funkcioniše?
U zadnjih nekoliko godina, biometrija je u potpunosti zamijenila klasičan način otključavanja pametnih telefona putem šifri i PIN-ova.
Što se tiče sigurnosti, Hyundai naglašava kako su šanse da ova pametna tehnologija pogriješi i očita krivi otisak prsta kao vozačev 1:50 000. Nova tehnologija je pet puta sigurnija od automobilskih ključeva, uključujući i "pametne ključeve". Hyundai tvrdi da je rješio i problem korištenja lažnih otisaka, jer senzor može prepoznati nivoe elektriciteta u različitim dijelovima otiska.
Bitno je istaći da senzori naće biti ograničeni samo na jedan otisak prsta, već će moći pamtiti više otisaka prstiju, što je naročito korisno ako više ljudi u porodici koristi jedan automobil, ili u kompanija gdje više zaposlenih dijeli jedan automobil.
Proširenje primjene tehnologije
Južnokorejski proizvođač automobila planira još više razviti primjenu ove tehnologije, tako što će biti moguće i podešavanje temperature u kabini, položaj volana te mnoge druge opcije koje će vozači moći birati.
"Svi budući vlasnici Hyundaija će uživati u ultimativnom kvalitetnom iskustvu vožnje", rekao je Albert Bierman, šef Hyundaijevog istraživačko-razvojnog odjela.
Dok Hyundai eksperimentiše sa tehnologijom otiska prsta, Tesla Model 3 vozači mogu koristiti svoj pametni telefon za otključavanje, dok Byton koristi kamere za prepoznavanje lica da bi prilogodio podešavanje vozaču.
Pošto nije rijetkost da se u auto-industriji kopiraju tuđe ideje, uskoro možemo očekivati ovu tehnologiju kod brendova poput BMW-a ili Mercedesa.