Daimler i Geely razvijaju novu generaciju Smarta
Mercedesovi mali Smart automobili su bili finansijska sramota za roditeljsku kompaniju Daimler od kada su se našli na tržištu 1998. godine.
Nakon nekoliko godina relativno prihvatljive prodaje u Evropi, ona se značajno pogoršala. Što se tiče SAD-a, situacija je bila još gora, jer je prodaja sa 24.662 jedinice 2008. godine, pala na 1.276 2018. godine.
Smartu na ruku nije išla ni jaka konkurencija kao što je Fiat 500, Toyota Argo i BMW Mini.
Investiciona kuća Evercore ISI procjenjuje godišnji gubitak firme od 500 do 700 miliona evra.
Na globalnom nivou, samo 130.000 Smart automobila je prodano u 2018. godini.
Bez obzira na gore navedene brojke, fokus brenda Smart na urbanu mobilnost i električnu tehnologiju ga čini atraktivnim za Geely, koji već posjeduje Volvo i koji se nalazi na najvećem svjetskom tržištu za električne automobile.
Detalji partnerstva
Daimler AG i kineski proizvođač automobila Geely su oformili partnerstvo koje će pretvoriti Daimlerov ne baš tako uspješan brend Smart, u brend električnih automobila koji će biti fokusiran na kinesko tržište. Osim što izbacuju benzinske motore iz ponude, Smart će proširiti svoju ponudu modela i u B-segment.
Mercedes-Benz će biti zadužen za izgled budućeg Smarta, dok će tehnički dio preuzeti na sebe Geely.
Kupoprodaja vlasničkih prava će biti zvanično potvrđena prije održavanja Salona automobila u Šangaju, koji je planiran za april mjesec.
Prema sporazumu, koji će biti finaliziran do kraja 2019. godine, novi automobil će se naći na tržištu 2022. godine. Što se tiče upravljanja novom kompanijom, postojaće Upravni odbor koji će se sastojati od 12 članova (6 Daimler, 6 Geely).
U Daimleru se nadaju kako će stvari krenuti na bolje nakon saradnje sa Geelyjem, budući da kinesko tržište ima ogroman potencijal. Dolaze vremena kada bi "car sharing" trebao imati sve veću ulogu u transportu, a električni Smart modeli se nameću kao idealna vozila za tu namjenu.