Audi TT nove generacije će imati četvoro vrata
Audi TT, koji je ove godine proslavio 20.rođendan, će se i dalje proizoditi, ali uz drastične promjene izgleda. Naime, Audi TT je postao praktičniji kupe sa četvoro vrata, a na tržištu se očekuje u naredne dvije godine.
Kompanija iz Ingolstadta je još prije 4 godine najavila ovu promjenu na auto sajmu u Parizu, ali je ovaj projekat bio pauziran zbog slabog interesovanja javnosti i Dieselgate skandala.
Glavne karakteristike
Koncept zabavnog sportskog automobila sa Golfovom osnovom i visokom cijenom više nije poželjan, čemu svjedoči prepolovljena prodaja unazad desetak godina.
Novi Audi TT će biti oko 290mm duži od standardnog i 60mm širi uz 120mm duže međuosovinsko rastojanje. Kupe sa četvoro vrata će biti baziran na unaprijeđenoj verziji MQB platforme na kojoj je pravljen i aktuelni TT.
Pored modela sa benzinskim motorom, pretpostavja se da će u početku biti ponuđena i verzija sa blagom hbridnom asistencijom, a zatim će se početi proizvoditi i klasični hibridi i potpuno električne verzije.
Planovi za naredni period
Audi procjenjuje da će do 2025. godine 35% njihove sveukupne ponude sačinjavati električni automobili. Štaviše, Audi je u septembru ove godine službeno predstavio E-tron model, svoj prvi električni automobil. Pogon je na sva četiri točka, a sa jednim punjenjem može preći do 400 km. Audi e-tron pokreću dva električna motora, sa ukupnom snagom od 300 kW i okretnim momentom od 664 Nm. Prvi primjerci će doći već krajem godine, a njihova početna cijena će biti 79.900 evra.
Što se tiče drugih velikih proizvođača i njihovih električnih automobila, Jaguar je ove godine lansirao I-Pace, Hyndai je predstavio Konu EV, Mercedes je na "bojno polje" izašao sa modelom EQC, dok je Porsche predstavio Taycan.
Iako masovne najave ukazuju na entuzijazam proizvođača i njihovu očaranost električnom energijom, ipak je sasvim realno za reći da oni doživljavaju elektrifikaciju kao nužno zlo, s obzirom na regulative koje je donijela Evropska unija.